.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازرسي اصناف واگذار مي‌شود

رئيس سازمان حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان گفت: واگذاري بازرسي به اصناف استان‌ها در حال انجام است و در 22 استان اين واگذاري صورت مي‌گيرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، كيومرث جليليان با اشاره به استفاده از تشكل‌هاي صنفي و مردمي افزود: ايجاد تشكل مردمي به صورت لايحه است و در صورتي كه تبديل به قانون شود، قابل اجرا است.
وي ادامه داد: دولت عقيده دارد اصناف بايد در بخش بازرسي وارد شوند، بنابراين توانمندسازي اصناف براي واگذاري بازرسي به آنها ضروري است و حمايت مالي در سطح ملي و استاني و در ابعاد سخت‌افزاري و نرم‌افزاري بايد صورت گيرد.
رئيس سازمان حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان اظهار داشت: بودجه به تناسب رشد و وظيفه اختصاص مي‌يابد و در اين زمينه با 22 استان قراردادهايي تنظيم شده و اعتباراتي در نظر گرفته‌ايم.
جليليان ميزان استفاده كالا در سبد اقتصادي خانوار را مهم دانست و گفت: اين امر سبب مي‌شود تا كالا در سبد اقتصادي خانوار اولويت پيدا كند.
وي گفت: وظايف تعريف شده بايد در اختيار اصناف قرار گيرد تا هر هفته كالاهايي را كه در سبد اقتصادي خانوار مورد استفاده فراوان هستند به اصناف اعلام شود و شكايت‌ها و رسيدگي به آنها در صورت وجود تخلف‌ها براي كالاهاي پر مصرف صورت گيرد.
رئيس سازمان حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان ادامه داد: اقتصاد، شرايط بازار كامل را ندارد و اين امر به نوعي محدوديت محسوب مي‌شود.
جليليان كاهش و افزايش قيمت‌ها را در بازار جهاني و تاثير آن را در كشور مطلوب ندانست و تصريح كرد: افزايش قيمت در بازار جهاني سبب انتقال سريع آن در كشور مي‌شود و در مورد كاهش قيمت كالا در بازار جهاني، با تاخير در كشور صورت مي‌گيرد.
وي تاكيد كرد: در باره كاهش قيمت‌ها سعي داريم با واحدهاي صنفي به نتيجه برسيم و مذاكره‌هايي نيز با واحدهاي صنفي انجام شده كه اگر كاهش قيمت كالا را مي‌پذيرفتند، اين مسير مذاكره به همين جا ختم مي‌شد.
رئيس سازمان حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان اظهار داشت: اگر اصناف كاهش قيمت‌ها را قبول نكنند، اسناد و مدارك واردات كالا مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا قيمت واقعي ن مشخص شود.
رئيس سازمان حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان با بيان اينكه آن درصد كالاها وارداتي است، خاطرنشان كرد: 9 هزار قلم كالاي وارداتي بررسي شد كه كاهش قيمت در باره انها صورت گرفت كه براي نخستين بار بعد از انقلاب اين كار تبديل به فرهنگ شده ضمن اينكه در 150 اطلاعيه كاهش قيمت كالاها به سازمان‌ها اعلام شد.
وي گفت: تا زماني كه قيمت تمام شده كالا كاهش يابد، پيگير كاهش قيمت‌ها هستيم و انتظار داريم اين كار استمرار يابد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.511 seconds.